dinsdag 1 februari 2011

een lang weekend en een heerlijk recept

heel onverwacht was mijn man gisteren ineens thuis. dat is heel bijzonder aangezien mijn man heel veel werkt en daardoor zelden thuis is. op zondag is hij normaal altijd thuis en daardoor werd het ineens een lang weekend. zondag heerlijk gewandeld in het bos, uitgebreid geluncht en bij vrienden op bezoek geweest. maar gisteren zag er ineens anders uit als normaal. ik moest sowieso nog een paar dingen opsturen die ik via marktplaats verkocht had en we hebben ook maar snel even inkopen gedaan bij een winkel die bij ons in de buurt niet is. daarna zouden we lekker gaan winkelen. ik wilde al heel lang een spierwit dekbedhoes. ik had daar nog wat verjaardagsgeld voor liggen en met de verkopen van marktplaats had ik genoeg om er een te kopen. dat vind ik het leukst, echt ergens voor sparen. dan geeft het zoveel plezier als je hem dan uiteindelijk hebt. ik vond een mooie bij de hema. van goede kwaliteit. ik denk dat deze weer een heel aantal jaartjes mee kan. toen zijn we naar emmen gegaan om daar te winkelen. maar we wilden eerst nog langs de kringloop. M. wilde nog wat boeken kopen.  ik vind het heerlijk om daar rond te lopen want je weet nooit waar je tegen aan loopt. gisteren hadden we geluk. ergens achter in een hoekje stond een heel leuk houten bedframe voor onze dochter. ze slaapt nog steeds in een kleuterbedje maar daar begint ze wel een beetje  uit te groeien. ik had al vaker op marktplaats gekeken maar elke keer als ik er een zag was het al gereserveerd of te ver weg. op het bed stond echter geen prijs en daarom kwam er iemand van de winkel bij. voor €17,50 mochten we hem mee nemen. dat liet ik me geen twee keer zeggen. het was even schuiven en meten (omdat we al grote boodschappen hadden gedaan en de kinderen waren mee) maar uiteindelijk paste alles en iedereen weer in de auto. van winkelen is toen niets meer gekomen, de auto zat propvol. oh ja we hadden ook nog carnavalskleren voor de kinderen gekocht. volgens mij was het nog nieuw.  dat scheelt toch mooi weer. en ik hoef dit jaar niet zelf achter de naaimachine.
eenmaal thuis was het al bijna etenstijd en heb ik een lekkere spaghetti schotel voor in de oven gemaakt.
makkelijk en lekker! het ging schoon op. vanmorgen bleek mijn man ook vandaag nog vrij te zijn. hij kon eindelijk een paar klusjes doen die al lang bleven liggen. ik kan veel zelf hoor maar slepen met haardhout en gaten in het plafond boren laat ik toch liever aan hem over. ik heb ondertussen mijn gewone dagelijkse dingen gedaan, alles gaat toch gewoon door. en ik heb net drie broeken van M. korter gemaakt. die lagen ook al een tijdje en ik had de naaimachine toch klaar staan dus het was zo gedaan. heeft hij ook weer wat broeken voor zijn werk. zometeen ga ik maar snel verder want ik loop door alle gezelligheid wel een beetje achter.

hier nog even het recept van de spaghettischotel:
kook 250g spaghetti (15 min.) daarna afspoelen met koud water. de helft in een een ingevette ovenschaal doen en daarna een klein blikje uitgelekte tonijn erover verkruimelen. dan de rest van de spaghetti er over. daarop 150g champignons(in schijfjes) en een blikje uitglektje tomaten stukjes. doe dan 125 ml slagroom, 125 ml melk, 50g parmezaanse kaas, 1 el gedroogde peterselie, zout, peper en knoflookpoeder door elkaar. giet dit mengsel over de spaghetti en zet het 30 min in een voorverwarmde oven van 190-200°c.
eet smakelijk!

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je zo'n leuk bed vond bij de kringloop! Kan je zo heerlijk van genieten he! En dat recept neem ik mee, heb je een tip voor vlees ipv tonijn? Wij zijn niet zulke viseters.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja...die kringloop!! ik kom er ook zeer regelmatig met een heel blij gevoel vandaan. Wat leuk zo ineens...een paar extra vrije dagen. Lekker recept! Is wel iets voor morgen. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt als een heerlijk dagje.
    Leuk zo onverwacht een dagje uit.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben ook een leuke kringloop. Kan ik heerlijk rondneuzen.

    En soms kom je zomaar iets leuks tegen, zoals een bed.

    Geniet van je dekbedhoes!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt lekker! Ik zou er alleen geen spaghetti speciaal voor koken, maar de dag ervoor een portie extra. 2 dagen spaghetti op een andere manier klaargemaakt is voor ons geen probleem.
    Groetjes Bespaarma(atje)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben ook niet zo'n vis liefhebber, maar met geruld gehakt moet het ook lekker zijn.....

    wat ik alleen niet snap is de kooktijd van de spaghetti, hier op de verpakking staat 7 minuten en bij jou moet het eerst al 15 minuten koken en dan nog 30 minuten in de oven, wordt het dan niet veel te gaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tuurlijk kan je ook rul gehakt bebruiken i.p.v tonijn. de smaak is natuurlijk wel anders. je zou ook spekkies kunnen gebruiken alleen moet je dan iets voorzichtiger met het zout zijn.
    en wat betrefd de kooktijd, dat ging prima en het werd niet heel zacht of zo. misschien gaat het net zo goed met 7 min. koken. een kwestie van uitproberen. en het mooiste is natuurlijk restjes gebruiken zoals hier boven al gezegd werd. je kan het ook wel met andere pasta`s proberen of met volkorenspaghetti. je kan het maken zoals je wil, dat is het leuke aan koken.

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eindelijk kan ik bij je reageren. had het al een aantal keren geprobeerd maar het lukte niet.
    Ik las dat je in emmen bent wezen winkelen leuk. Ik woon daar ook vlakbij en ging er eerder ook nog weleens winkelen.

    Ik blijf je volgen en nu ook reageren. leuk leuk!

    groetjes Schuldenaar!

    BeantwoordenVerwijderen