vrijdag 4 februari 2011

tweede hands

als je in ons huis alles weg laat wat van marktplaats of rommelmarkten komt, uit de aanbieding is of een restpartij was dan denk ik dat ons hele huis leeg is. ik geloof dat het enige wat we destijds nieuw gekocht hebben de keuken was. die was dan wel van de ikea en moesten we nog zelf in elkaar zetten. de eettafel is geruild met vrienden, de vrieskist met iemand van marktplaats. de tegels op de vloer en het laminaat boven komt van een restpartij. de meeste kasten en de eetstoelen komen van marktplaats en heb ik zelf opgeknapt. de gordijnroedes konden we gratis ophalen en hebben we zelf geschilderd. het bad was er een die in het magazijn in de weg stond en konden we voor een paar tientjes meenemen. de kranen en douchekop waren in de aanbieding met heel veel korting net als de vouwgordijnen. het rekje in de keuken heb ik uit de kringloop voor €1.50 en ziet er met een zwart verfje en een nieuwe plank weer helemaal leuk uit. zelfs de toiletten en het fonteintje hebben we tweede hands gekocht via marktplaats. deze kwamen uit een nieuwbouwhuis en de mensen wilden zelf wat anders maar vonden dat ze te weinig geld terug kregen van de bouwonderneming. toen konden wij het kopen voor een prikkie. en zo hebben we zelfs disign sanitair van philip starck, hihi. en ook het behang komt van verschillende restjes. het ziet er met af en toe een andere kleur wand heel gezellig uit en je zou bijna denken dat het zo hoort....
de bestrating was niet in de aanbieding maar na keihard onderhandelen hebben we er toch de beste prijs uit weten te slepen. misschien hadden we het allemaal wel klakkeloos nieuw gekocht als we er het geld voor hadden. maar elk extraatje ging in het huis zelf zitten om de hypotheek zo laag mogelijk te houden. nu ben ik blij dat het allemaal zo is aangeschaft want alles heeft zo zijn eigen verhaal. en ik denk dat ik er zelfs meer van geniet zo.
 



















hier zie je zo`n voorbeeld. mijn vader verklaarde me voor gek toen ik dit kastje wilde kopen. helaas heb ik geen foto van het hele begin want toen zag ie er nog veel erger uit. met plakplastic op de ramen en paarse kantjes. maar met een beetje liefde en spierballen vind ik het toch een leuk landelijk kastje geworden.
en dat voor een paar tientjes en een busje verf van de action. zo zie je maar dat besparen ook heel leuk kan zijn.

10 opmerkingen:

  1. Gaaafff dat kastje...dat zou ik ook zó gekocht hebben!!! Er doorheen kunnen kijken hé...dat is echt een kwaliteit! Ik zoek ook net zolang totdat ik heb wat ik zoek...het liefst kringloop of MP. Idd alles heeft een eigen verhaal! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je keuken net bekeken en nu weer die geweldige kast! Ik wou dat ik die gave had om met weinig zoiets moois te maken. Qua handwerken lukt me dat wel maar met meubels en verbouwen van het huis.....
    Petje af voor juliie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat mooi allemaal zeg. Ik vind het zo knap als je door die lelijkheid heen kan kijken en zo kan zien wat het zou kunnen zijn!

    Vind jouw huis prachtig en zo 'eigen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend!! Echt zo gaaf. Ik vind het resultaat prachtig. Ik hou van klussen. Heerlijk.
    Je hebt er wat moois van gemaakt.Petje af!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kast! Als de verbouwing hier straks gedaan is, wil ik ook eens zo'n project aangaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat knap van je dat je zo je hele huis ingericht en je hebt groot gelijk! Als ik zie wat ze af en toe voo meubels vragen in een winkel, dat gaat gewoon helemaal nergens over! Toevallig afgelopen week onze eettafel verkocht via marktplaats en ik weet zeker dat die mensen er een koopje aan gehad hebben aangezien in de winkel dezelfde tafel nog steeds te koop is en hartstikke duur is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gave kast zeg!
    Hij is echt heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bedankt voor alle complimenten. ik word er een beetje stil van. en het is eigenlijk gewoon een kwestie van doen. al doende leert men. en doordat het allemaal niet zo veel geld kost geeft het ook niet als het een keertje mis gaat.

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan, hoor! Volgens mij is het heel gezellig bij jullie! Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow..! Wat een verschil. Ik zou die eerste kast zo voorbij zijn gelopen, maar het resultaat mag er zeker wezen. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen