vrijdag 18 februari 2011

mijn voorraadkast en een award

hier is ie dan, mijn voorraadkast. ik vind dat de inhoud van een voorraadkast altijd veel over de persoon zeggen. zo heb ik veel droog goed zoals, granen, bonen, kikkererwten, suiker en dat soort dingen. eigenlijk zijn dit basisprodukten waar je bijna alles mee kan maken.
onderin heb ik zelf gemaakte jams en zuur. en koffie voor mijn man. gewone koffie uit een pak. we hebben al lange tijd geen senseo meer.M vind gewone koffie toch het lekkerst. en zo veel meer werk is het eigenlijk niet.
wat er ook in staat is een friteuse. die nemen we af en toe voor een makkelijk bordje friet. maar het liefst eten we zelfgemaakte patat (aardappel in reepjes eerst 3-5min op 150graden, af laten koelen en dan afbakken op 190 graden), maar daar is niet altijd de tijd voor. ook worden er lekkere idiaase broodjes in gebakken en met oud en nieuw oliebollen.
mijn voorraadkast heeft dus zowel gezonde als ongezonde dingen. want het is net als in het leven: je kan overal op letten maar het moet wel leuk blijven.

en dan nog de awards die ik gekregen heb
ik heb deze award maarliefst twee keer gekregen, van 'een stapje harder'  en van 'een beetje groener'.
bedankt hiervoor!
ik heb ook goed na gedacht over welke blogs ik zou nomineren. en ik heb besloten, omdat er zo veel leuke blogs zijn, vooral de blogs te nomineren die nog niet zo bekend zijn en wel een duwtje kunnen gebruiken.
dit betekend niet dat ik andere blogs deze nominatie niet gun.
hier zijn ze dan:
http://365minderofmeer.blogspot.com/ om haar creativiteit. daar kan ik nog een hoop van leren.
http://bespaarmama.blogspot.com/ vanwege haar openhartige blog.
http://hieperdepiepeenfeestje.blogspot.com/ omdat ze door haar grote gezin veel ervaring met traktaties heeft waar ze over schrijft. een orgineel idee.

gefeliciteerd! ik hoop dat jullie het leuk vinden. en voor alle anderen die er geen hebben gekregen wil ik zeggen dat jullie hem eigenlijk ook verdienen want ik lees altijd met zeer veel plezier jullie blogs.

Spelregels:
Je maakt een verwijzing naar de blog en/of persoon die je de Award heeft gegeven
*Geef vervolgens de Award door aan 3 tot 5 van je favoriete blogs en maak in je bericht een koppeling naar deze blogs
*Laat een berichtje achter op deze blogs dat ze een Award gewonnen hebben.
*En het is de bedoeling dat er vooral aandacht wordt gegeven aan beginnende of nog niet zo bekende blogs.
 
 

9 opmerkingen:

  1. Wauw, bedankt! Ik voel me vereerd :-) Ik ga vanavond nadenken aan wie ik de award zal doorgeven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi he zo'n vooraadkast! Maar ik dacht dat je granen niet luchtdicht mocht bewaren? Of zitten er ergens verborgen gaatjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zoveel granen,wat doe je er mee ? gewoon uit nieuwsgierigheid, wil graag lren van je, het ziet er goed uit, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er netjes uit hoor! Durf die van mij niet te laten zien, want dat is echt een rommeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een nette kast, ondanks dat er heel veel in staat! Overzichtelijk ook. Leuk, om eens in je kast te kijken. Die van mij zijn op het moment bijna leeg ivm de verbouwing, als alles weer op orde is, zal ik ook eens een foto plaatsen op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik moet zeggen dat ik hem wel eerst even opgeruimd heb hoor.
    en ik heb juist begrepen dat je graan luchtdicht moet verpakken. maar ik ga het nu toch maar even nakijken.
    ik gebruik de granen voor het bakken van brood, koek, etc.echt veeeeeeel gezonder en lekkerder. ik wil eerdaags nog een meelzeef aanschaffen om zo zelf bloem te kunnen maken. ik heb het geprobeert met een boorduurring met boorduurlinnen ertussen maar dat werkte helaas niet. maar eens kijken of ik een keer iets tegen kom....

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieke, wat leuk!! Bedankt, wordt er gewoon een beetje verlegen van! Ik hoop dat ik precies ga snappen hoe ik hem door moet geven;-)
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk! ik vind het altijd zo leuk om iemands kast te kijken..... hmmmm... raar he ;) netjes hoor. ik ben in het nieuwe huis nog aan het zoeken naar de ideale kastindeling, er schuift nog steeds van alles heen en weer ;)

    BeantwoordenVerwijderen