maandag 7 februari 2011

misleiding...

waar ik echt niet tegen kan, is aan het lijntje gehouden worden. ik zal even vertellen waar het om gaat. al anderhalf jaar wil ik graag een elektrische graanmolen. alleen zijn deze dingen heel duur. dus dat koop je niet maar zo even. ik wilde net zo lang wachten tot ik een goed exemplaar in de aanbieding zou vinden.
vandaag was de dag. ik liep een reformwinkel binnen en zag daar de gewilde molen staan. ik vroeg naar de prijs. tot mijn verbazing zei ze dat deze 189,- koste. ik was helemaal blij want normaal kosten die dingen 220,- maar bij haar collega bleek hij ineens 199,- te kosten. ook nog een mooie prijs maar ik was natuurlijk al wel een beetje teleur gesteld. de eerder genoemde prijs was een aanbieding van voor de kerst. en die is natuurlijk pas anderhalve maand voorbij en dan kan je je nog vergissen(ahum)...
ik zei dat ik het eerst thuis wilde overleggen omdat het toch nog steeds om een groot bedrag ging.  dat was geen probleem en de aanbieding zou voorlopig blijven. dus ik hoefde me nergens zorgen over te maken.
thuis bedacht ik me dat mijn zus ook al lang naar zo een ding op zoek was en vroeg haar of ze ook geinteresseert was zodat we misschien nog een betere prijs konden krijgen.
ze vond het prima. dus belde ik gelijk op om te vragen of, als we er gelijk twee zouden nemen, we de prijs van voor de kerst konden krijgen. ze zou het overleggen en na een tijdje heb ik vol verwachting terug gebeld.
de prijs was ineens 220,- maar als ik er twee zou nemen mocht ik het voor de prijs van voor de kerst hebben van 199,- ipv 189,-. en het was ineens nooit gezegd dat ze 189,- waren geweest.
ik begon van binnen een beetje te koken omdat er gedaan werd alsof ik gek was. ik heb die vrouw gezegd dat ik er nog eens serieus over na ga denken. want ik wil wel  graag eerlijk zaken doen.
nu gaat het me helemaal niet om het ene tientje, maar om het feit dat je aan het lijntje gehouden word. want als ik er nu maar een zou nemen moest ik gewoon 220,- betalen.
M vind dat ik het daar maar helemaal niet meer moet kopen en de eer aan ons zelf moet houden. dan lopen hun maar 400,- mis. maar ja het is nog steeds een mooie aanbieding. wat zal ik doen?

10 opmerkingen:

  1. Tja, moeilijk verhaal..Ik zou echt heel saggerijning hiervan zijn, en ik denk dat ik hem ook niet meer wilde van zo'n winkel. Maar aan de andere kant...als je hem echt graag wilt, en het is evengoed nog een goede prijs, is het misschien ook weer jammer om het te laten lopen.
    Scuces ermee! Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat je het heel graag wilt hebben maar op die manier, nou ik zou zeggen dat ze de pip konden krijgen, want dit vind ik echt geen manier van zaken doen. Is zoiets op het internet niet goedkoper te vinden dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Google er maar eens op , dan kom je er genoeg tegen voor een prijs van onder de 200 eurie
    Succes met zoeken
    Groeten Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ook even google want dan vind je vaak echt de goedkoopste aanbieder!
    Moet je wel even op de verzendkosten letten. Maar wij hebben al vaak gehad, dat het inclusief verzendkosten nog goedkoper is als in de winkel.
    Succes!!!

    Groetjes,
    Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt ongelooflijk lomp. Ik zou op dit moment helemaal niet met hen in zee gaan, maar eerst gewoon eens even verder zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Slechte zet van die zaak; zo lopen ze idd bijna 400 euro mis.
    Op deze site: http://www.andreas333.com/vega/index.php?page=zelfmalen&s=2&navi=naviVega zag ik dat diegene zo'n molen voor 179 euro incl. verzendkosten heeft gekocht. Is het nog weer 10 euro goedkoper!
    Succes met beslissen waar je hem gaat kopen.
    Groet, Idelet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou zeker niet kopen daar, zoals al meerdere maklen gezegd: google eens en je komt ze tegen voor minder. Dan kan je altijd nog met betreffende aanbieder mailen als je er 2 tegelijk koopt of er nog iets extra's af kan. Alsnog samen met je zus kopen en 1x de verzendkosten.

    Echt het kan altijd goedkoper ;-)) suc6!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou het al lang niet meer willen van die winkel. Dan gun ik ze dat bedrag niet eens meer. Ik zou ook ff op internet kijken. Zo te lezen meer dan genoeg betaalbaar aanbod

    BeantwoordenVerwijderen
  9. bedankt allemaal dat jullie mee wilden denken. ik heb de molentjes uiteindelijk niet gekocht.en op jullie advies nog maar eens goed rond gekeken op het www. en ik ga ze gewoon online bestellen de link van idelet was heel handig. helaas niet meer voor 179 maar wel 199 euro en zonder verzendkosten! ik ga nog even kijken of ik inderdaad nog wat extra van de prijs kan krijgen. als ik hem heb zal ik een foto op dit blog zetten.

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik zou ze niet nemen, ik houd niet van mensen die liegen over een prijs........ straks kom je voor service...ik wil niet weten hoe ze dan reageren.......

    BeantwoordenVerwijderen