woensdag 23 februari 2011

stoffen taartjes

gisteren zag ik bij desiree (http://scrapdees.blogspot.com/) op haar blog hele leuke stoffen taartjes. die wilde ik ook maken. `s middags had ik snel nog even wat ontbrekende spulletjes gekocht en `s avonds ging ik samen met mijn vriendin aan de slag volgens de uitleg van desiree (zie reacties van het berichtje van gisteren).
dit is het geworden:


schattig he? ik heb ongeveer 3 euro aan kosten gahad. dit was vooral voor de bedeltjes, de kantjes en de kraaltjes. de stof had ik al en de vulling haalt mijn vriendin uit oude knuffels voor ze ze weggooid.
samen hebben we er gisteravond vier gemaakt en omdat we het zo leuk vinden gaan we voor onze dochters vanavond verder. maar die worden roze.

13 opmerkingen:

  1. wat zijn ze ontzettend leuk!!!! helaas is mijn verhouding met de naaimachine niet om over naar huis te schrijven. we vormen niet bepaald een goed combi.
    groetjes Eugenie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zien er zeer tof en mooi uit! Om op te eten. ;-) Liefs. Me

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig leuk gedaan en het staat zo gezellig, freubel ze nog, groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn prachtig geworden.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, das ook grappig, moet je eens op mijn blog kijken.
    Hartelijks,
    Makkie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel erg leuk....kan alleen de uitleg niet vinden in de reacties........ zal wel mijn blondheid zijn........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat prachtig zijn ze! En wat een goeie tip van de vulling!!
    Die ga ik ok zeker toepassen haha.
    Nu nog een naaimachine en de haat/liefde verhouding van mij en de machine bijschaven!!
    Is hard nodig want op school had ik een 2 op textiele werkvormen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze zooo leuk! Waar vind ik de uitleg?

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lieke,

    Ik kom via Marjan op je blog terecht.
    Je taartjes zijn mooi geworden!

    Je bent wel super snel zeg!!

    Ik heb ze altijd gemaakt van een rondje, maar op deze manier word het meer een echte bloem!!

    Ik ga je blog meteen linken.

    Groetjes Thea♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. voor wie de uitleg niet kon vinden heb ik hem hier even gekopiert van desiree:
    Knip dubbele stof in de vorm van 3 bloemen, iedere keer iets kleiner. naai per bloem binnenste buiten aan elkaar en laat een klein stukje open, draaien en vullen, daarna dichtmaken. Hij voller je hem vult, hoe mooier deze is! daarna met dik garen rijgen van binnen(het hart) naar buiten(tussen de blaadjes in) en beetje aantrekken, zo helemaal de bloem doen. Heb je alle drie de bloemen gedaan, dan stapelen(groot onder, klein boven) boven op een knoop en rijg met een draad deze door alle bloemen heen, goed strak trekken en voila hij is klaar!
    hopelijk zijn jullie hiermee geholpen.

    leuk thea, dat je me wil linken. ik ga ook zeker even een kijkje bij jou nemen.

    verder bedankt voor al jullie leuke reacties.

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh wat zijn ze leuk geworden zeg! echt mooi! De roze vind ik ook al zo leuk en ik ben blij dat het gelukt is! Stom dat ik het niet eerder gezien heb, had de feeds aangeklikt(dacht ik) maar ergens is er iets niet goed gegaan, dus doe dat alsnog. Maar goed dat je bij me reageerde anders had ik het nog niet gezien. En verslavend om te maken hé, ik heb nog geen tijd gehad om er aan te beginnen en komende week hebben de kids hier nu vakantie en komt er van freubelen waarschijnlijk ook niet veel!

    Smakelijk met je appeltaart, ziet er erg lekker uit mjammie!

    BeantwoordenVerwijderen