maandag 28 februari 2011

dvd en kas

het was een onverwacht druk weekend. wel heel leuk hoor.
ik werd eerst vrijdag verrast met een dvd van gardners world die marion van anderson cottage naar me toe gestuurd had. zij heeft een heel leuk blog waar je een kijkje in haar zelfvoorzienende leven mag nemen. en ze heeft op dit moment ook weer twee leuke give aways. dus als je haar blog nog niet kent is het zeker de moeite waard om een kijkje te nemen.
maar goed, de dvd, die wilde ik eigenlijk zo snel mogelijk kijken. omdat ik wist dat M dat ook leuk vind, besloot ik mijn geduld te bewaren. maar doordat ons weekend onverwacht druk werd, kwam er van kijken uiteindelijk niets. dus mijn geduld is aardig op de proef gesteld. maar vanavond als de kinderen op bed liggen ga ik `m lekker op mijn gemakje kijken. ik kan niet wachten!

zaterdagmorgen na het ontbijt is M begonnen met het in elkaar zetten van onze eerder aangeschafte kas.
vol goede moed begon hij. maar die moed zakte hem al snel in de schoenen toen hij de onderdelen en de beschrijving zag. nog erger als een keuken van de ikea. en geloof me, daar weten we ook alles van.
`s avonds net voor het avondeten is hij maar gestopt. en het was nog steeds niet af. grrrr....
zelfs op zondag is hij ermee door gegaan. gelukkig heeft die man een engelen geduld en gaf dan ook niet op.
tussen door kregen we ook nog twee keer visite en kon hij even op adem komen.
en nu is het maandag en is de kas bijna... klaar. alleen de deur nog. die bleek door de slechte omschrijving verkeerd in elkaar gezet te zijn.
dit is em dan. hopelijk is het vele werk niet voor niets geweest en krijgen we straks heerlijke groentetjes uit eigen kas.

aankomend weekend is M nog niet klaar. want naast het afmaken van het kasje, zal hij samen met een vriend de rest van de coniveren zetten waar ze een aantal weken geleden mee waren begonnen.
en dan is de tuin bijna zomerklaar....
maar zoals gezegd, vanavond eerst maar eens inspiratie op doen van de dvd van marion.

10 opmerkingen:

  1. Wat gaaf zo'n kas! Ik hoop dat je daar straks veel groentes uit kunt halen (vast wel)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, het is alle moeite in ieder geval wel waard, wat een prachtige kas!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn een kas! Ik wou dat ik daar plek voor had, haha. Ik probeer het dit jaar gewoon zo uit de grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kas! Fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is! Lijkt me geweldig, lekker tomaten of komkommer erin :-)
    Wij hebben er helaas geen ruimte voor... We willen daarom een koude bak maken.
    Succes ermee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig zo'n kas.
    Veel plezier ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo´n kas, dat lijkt mij ook zo geweldig, maar helaas geen ruimte.
    groetjes ella

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kas! Veel plezier ermee.
    Maar dat zal wel lukken.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch zo een serre! Die tomaten! je gaat
    er geen van de winkel meer willen eten :)
    Ik ga elke woensdagvoormiddag tuinieren (naar de
    boerenles zeggen we lachend hier) en vooral die
    tomaten en komkommers Mmmmmm, zaaaaaalig gewoon...
    Ik wil er thuis ook graag eentje maar het komt
    er maar niet van :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Meer mensen met het ruimteprobleem. Ik ook! Maarja, ben al bij dat ik iets van een tuin heb, waar we eerder woonden hadden we alleen een balkon. Kweekte er wel tomaten. Wat ga jij in je kas verbouwen? Weet je dat al?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo'n kas, heb je al ideeën wat je erin wilt laten groeien?
    groet

    BeantwoordenVerwijderen