donderdag 24 februari 2011

belastingdienst, groentekas en freubelen

ik had me voor genomen dit jaar maar eens op tijd onze belastingen in te vullen. per slot van rekening heb je het dan ook sneller. en aangezien wij geld terug moeten krijgen, is het heel aanlokkelijk om hier snel mee te zijn. kunnen we weer wat van de hypotheek mee aflossen.
net voor ik wilde beginnen keek ik nog snel even in de brievenbus. en wat denk je.... de blauwe enveloppen van de belastingdienst. alsof ze het wisten.
direkt alle spullen bij elkaar gezocht en de computer aangeslingerd om te starten.
maar bij de downloads kon ik niet het juiste formulier vinden. toen maar de belastingdienst opgebeld. en wat bleek.. de formulieren voor het buitenland kon je pas vanaf morgen downloaden.
zo snel was ik dus nog nooit geweest, hihi. ik voelde me eindelijk eens het beste meisje van de klas ;-)
nou ja heb ik nu nog even tijd om wat rekeningen te betalen die gisteren zijn blijven liggen.
toen moest ik onverwacht naar de winkel om onze bestelde kas op te halen. die was in de aanbieding maar er waren er zoveel van verkocht dat ze opnieuw besteld moesten worden. maar nu was die er eindelijk. hopelijk vinden we van het weekend de tijd om het ding in elkaar te zetten. en als dan ook het weer nog een beetje mee werkt wil ik hem zo snel mogelijk in gebruik nemen.
we konden dit zomaar bekostigen omdat we dit jaar niet op vakantie gaan. we hebben afgesproken om de tuin eens echt goed aan te pakken. en aangezien we elke maand voor de vakantie (nu dus de tuin) sparen stond er al een aardig bedragje klaar. tja, je kan het maar een keer uitgeven.
dit jaar dus een vakantie in villa rundumhaus. maar wel met een (hopelijk) mooie tuin en lekker veel zelf verbouwde groente.

verder heb ik gisteren nog met mijn vriendin de stoffen taartjes voor onze dochters gemaakt. ook deze waren weer geslaagt. we hebben de smaak nu echt te pakken van het freubelen en zijn nu alweer op zoek naar een nieuw project.....ideeen?
tot slot nog even een fotootje van de taartjes voor de meiden.

10 opmerkingen:

  1. Hoi Lieke,

    Leuk dat jij ook bij mij langs kwam!!

    Woon je in het buitenland,dan??

    Wij wonen in het midden van Limburg. Lekker rustig!!

    Je taartjes zijn weer goed gelukt! Ga je nu met hartjes beginnen???

    Is ook heel leuk om te doen, en tal van mogelijkheden!!
    Ik doe het liefst van alles wat!!
    Er zijn zoveel leuke dingen om te maken!!

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben benieuwd naar je kas , heb je de post al ontvangen ? , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh geweldig een kas, lijkt me fijn, om daar bijvoorbeeld tomaten en komkommmers in te doen ja er zijn zoveel mogelijkheden.

    Ook leuk die taartjes in het rose.

    Gr stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jee wat ben jij snel...... enne ik vind deze roze mooier. Maar ik vind dat heel veel dingen een beetje roze mogen hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb op een andere blog gelezen dat na 1 maart de belastingdienst al je gegevens al heeft ingevoerd. Misschien nog heel even wachten?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze roze taartjes zijn ook geweldig... Nu ben ik dan ook een echte roze fan!
    Kijk je ff op mijn blog want je hebt een award gekregen van mij.

    groetjes Schuldenaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, die roze taartjes! Daar hou ik van.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ monique65: dan ga ik dat eerst maar eens afwachten.bedankt
    @thea: ik woon in duitsland.

    en verder bedankt voor al jullie complimentjes.
    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk Lieke dat jullie deze zomer ook een kasje gaan gebruiken! Wij willen er dit voorjaar ook eentje maken, mijn man maakt hem zelf van materialen die we nog hebben liggen. Ook gaan we achter in de tuin weer een groentetuintje maken. Ik heb er veel zin in, kan niet wachten tot het voorjaar doorbreekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk een echte kas in de tuin, en dan zelf tomaten en komkommers en paprika's kweken. Misschien kun je voor je dochter zelf een leuke schooltas maken? Erg mooi trouwens die taartjes. Volgens mij stond de schooltas ergens op mama's simple life. Weet het niet zeker hoor.
    groetjes ella

    BeantwoordenVerwijderen