zaterdag 8 januari 2011

slowcooker

gisteren is uiteindelijk een heel druk dagje geworden. ik vloog van hot naar her. boodschappen, kinderfeestje, speelafspraak enz. en dan ook nog de normale klussen. m kwam gelukkig vroeg thuis en we hebben nog even gezellig gezeten. iets te gezellig eigenlijk. ik had totaal geen puf meer om te koken. en het kwam er uiteindelijk op neer dat we ergens iets gegeten hebben. dit doen we normaal nooit (meer). het was echt lekker en ik heb het me goed laten smaken. gelukkig hadden we er ook het geld voor in een envelopje, dat maakte de keus iets makkelijker. en doordat we niet zo vaak meer uit eten gaan geniet je er ook echt van. leuk zo spontaan.  maar dat kan natuurlijk niet elke keer. normaal als ik weet dat ik een drukke dag voor de boeg heb dan zet ik `s morgens mijn slowcooker/crockpot aan. het is een heel handig ding. een soort pan met een aardewerkbinnenpot en hij is electirisch. door zijn lage wattage kan je gerust weggaan als ie aanstaat. het eten word tegen de kook aan bereid. de tijd die je ervoor moet rekenen is wel lang hoor. het kan soms wel een hele dag duren. maar juist daarom is ie zo onwijs handig. `s morgens heb ik vaak nog de energie om alles voor te bereiden en er in te doen. dan zet ik hem aan en als ik `s avonds wil eten is het klaar. bovendien kan je goedkoop vlees erin doen want door zijn lange bereiding word alles super mals. als je graag bio vlees eet, kan je daarvan de goedkopere delen nemen en dan eet je verantwoordelijk en heel lekker.
dit is hem dan. in engeland en amerika is het een heel normaal apparraat en hebben veel mensen zo`n ding in de kast staan. in duitsland zijn ze wel te krijgen maar is het ook niet heel bekend. en in nederland kon ik hem niet eens krijgen. wie weet is dat inmiddels wel veranderd. de mijne koste rond de €50,- maar ze zijn er ook veel goedkoper en duurder. ik heb hem in duitsland besteld want ik wist niet hoe het zou zitten met de stekker. ik dacht dat die in engeland en amerika anders waren. toen heb ik op internet een leuke site gevonden van iemand die er een jaar lang elke dag mee heeft gekookt. http://crockpot365.blogspot.com/ daar heb ik al veel recepten van gemaakt. ja, deze pan heeft zijn geld  allang weer opgeleverd.
maar vanavond hoef ik me helemaal niet druk te maken over het eten, dan kookt m......

3 opmerkingen:

  1. Uit eten gaan is op zijn tijd echt een uitje.

    Ik had nog nooit van zo'n apparaat gehoord.Maar lijkt mij wel handig. 'smorgens heb je mmer zin in koken dan 's avonds. Alhoewel, koken is de afdeling van Husband.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een bofkont ben je frederique. als mijn man kookt is dat eerder uitzondering dan regel. maar ik vind het zelf over het algemeen geen straf om te koken of te bakken hoor;-)

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohh jah hier ook een enorme fan van slow-cooker.... ik vind het echt onthaasten zo'n ding!en je huis geurt zo lekker ...

    BeantwoordenVerwijderen