vrijdag 7 januari 2011

een voordelig ritje

net terug van inkopen. en als ik het goed gedaan heb kom ik altijd met zo`n goed gevoel thuis. en dit was weer zo`n morgen.
mijn jongste is eerdaags jarig en het liefst wilde ze een echte kat. maar aangezien we al een hond en een stel kippen hebben vonden we dat wel wat te veel. dan maar een fur real friend(een knuffeldier dat kan bewegen). maar die dingen zijn ongelofelijk duur en komen natuurlijk nog steeds niet in de buurt van een echt huisdier. wel op marktplaats gekeken maar daar zagen we ook niet echt hele mooie exemplaren. ik ben wel voor tweede hands maar ik blijf kritisch.
tja en onze dochter is zo gek van dieren (ze begint al te huilen als we een worm bij de kippen willen gooien), dat ze er wel echt goed voor zou zijn. toch nog maar eens goed overlegd met mijn man. uiteindelijk besloten om voor een hamstertje te gaan. die kan gewoon bij haar op de kamer en is ook niet zo groot. dus nu moest er ook een kooitje komen. die wilde ik van marktplaats. en als je iets van marktplaats wil kan je gelijk geluk hebben maar het kan soms ook een tijdje duren voor je iets geschikts hebt. dit keer had ik geluk. na een paar dagen al vond ik redelijk in de buurt een kooitje. een mooi dingetje met van alles en nog wat erbij. ik kon een goeie prijs afspreken en vanmorgen maar gelijk in de auto gesprongen om het ding te halen. in het echt zag het er ook mooi uit en groter als ik dacht. toen gelijk maar even door naar de winkels daar. en bij de winkels die we zelf niet in de buurt hebben gelijk maar even wat mooie aanbiedingen weggehaald. ook in de uitverkoop nog wat andere leuke kadootjes kunnen kopen voor haar verjaardag. wij hebben een vast bedrag voor kadootjes en als je iets van internet haalt hou je geld over voor wat anders. ook zag ik wat leuks voor de oudste dat met 50% korting was. een mooi legopakket voor maar €15,-  dat leg ik vast weg voor zijn verjaardag. zo was het al met al een heel geslaagd ritje.... en het benzinegeld hebben we dubbel en dwars terug verdiend.

3 opmerkingen:

  1. nou wat zal die kleine een gat in de lucht springen, fijne dag gewenst met de moppentrommel, goed gedaan van je, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je zo geslaagd bent. Wat kun je daar dan van genieten he?

    Leuk dat je dochter zo gek met dieren is. De hamster is vast een schot in de roos.

    liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach ja, dierenliefde, had en heb ik zelf ook last van...
    Mooi geslaagd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen