donderdag 23 december 2010

kerst

ik kan er niets aan doen maar ik geniet echt van dit weer. zeker zo rond de kerst geeft het allemaal toch net iets speciaals. enige nadeel is dat we eerste kerstdag een flink eind moeten rijden naar familie. en daar ben ik dan weer niet zo`n held in.voor ons is de kerst echt een gezinsfeest en een beetje voor familie. we gaan een dag naar familie en de rest vieren we lekker thuis. lekker samen ontbijten met kerstliedjes op de achtergrond. lekker dik inpakken en dan met zijn allen en de hond het bos in. sneeuwengelen maken en sneeuwballen gooien. dat is echt genieten. wat ook niet kan ontbreken bij ons is sjoelen. dat vinden de kinderen echt geweldig! ik moet eerlijk bekennen wij het zelf stiekem ook heel leuk vinden. je word vanzelf fanatiek. maar winnen van onze oudste is bijna onmogelijk, die is namelijk heel goed. `s avonds lekker gourmetten. ik heb gehoord dat dit helemaal uit is. maar dat maakt ons niets uit. ik heb de laatste maanden als steeds vlees en vis in de aanbieding gekocht en dan in de vriezer gegooit. ik heb nu genoeg voor kerst. wel aan denken het de avond er voor in de koelkast te leggen. de sausjes maak ik altijd zelf. heerlijk zo met zijn allen aan tafel. en doordat de kinderen zelf mee mogen doen zijn ze lekker gezellig. de kinderen krijgen dan sinaasappelsap uit een wijnglas. of cola, dit krijgen ze normaal nooit en is dus echt speciaal voor ze.
misschien geen superchique kerst maar het past bij ons. het gaat niet om hoeveel je uitgeeft en wat voor een liflafjes je maakt. samen zijn is voor mij het allerbelangrijkste.
ik ga zometeen met de jongste waxinelichthoudertjes maken van brooddeeg. als ze uit de oven komen gaan we ze schilderen en versieren met glitter. die zetten we dan met kerst op tafel.
voor de lekkere dingen met kerst hoef ik ook de deur niet meer uit. ik heb de afgelopen weken steeds een aantal dingen extra bij mijn boodschappen gedaan. zo is mijn budget hetzelfde gebleven en heb ik toch (bijna) alles in huis voor kerst.
morgen nog even zelf stokbrood bakken en roompate maken van kalfsleverworst van de lidl. en dan ben ik zo goed als klaar. ik kan niet wachten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten