vrijdag 24 december 2010

de laatste dingetjes

de laatste dag voor kerst. veel mensen moeten nog een hoop doen. gelukkig hoef ik alleen nog een paar laatste dingetjes te doen. nog brood bakken, sausjes maken, en nog even door het huis. de 'roompate' is klaar. gemaakt van kalfsleverworst met room en gewelde/gestampte peperkorrels en de andere helft is met room, knoflookpoeder, zout en wat gedroogde kruiden. dat heb ik vanmorgen vroeg al gedaan dan kan het nog even intrekken. de laatste boodschappen zijn ook al binnen. ik had geluk want ze hadden nu al veel vlees afgeprijsd. normaal doen ze dat vaak pas einde van de dag. ik denk dat ze niet het risico wilde nemen dat het overblijft. het was heel rustig in de winkel (door het weer denk ik) en daardoor kon ik rustig op mijn gemakje de lekkerste dingen uitzoeken. die heb ik toen ik thuis kwam gelijk in porties verdeeld en in de vriezer gedaan. en als alles straks klaar is ga ik lekker met de kindjes doppinda`s eten. dat vinden ze lekker en een leuke bezigheid. ik hou de stofzuiger maar vast paraat.

vanaf hier wil ik iedereen die mijn blog leest een hele fijne kerst wensen. met veel gezelligheid, gezondheid en plezier.

groetjes lieke.

ps. mocht je nog op pad gaan de komende dagen, denk dan aan wat warme spullen en eten en drinken voor in de auto. je weet maar nooit met dit weer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten