vrijdag 1 april 2011

zelf frans(stok)brood maken. heerlijk!

een tijdje geleden kreeg ik van mijn zus deze link
http://www.youtube.com/watch?v=JTY4WJRSzY8
het is een uitleg hoe je het perfecte franse ofwel stokbrood kan maken. en het is zoooo eenvoudig.
ik heb het vanmorgen maar eens geprobeerd. en inderdaad het is super gelukt!

het is jammer dat ze net na de lunch klaar waren want ik kan me moeilijk inhouden. een stukje smaakt naar meer. het is zelfs goed gekeurd door mijn kritische kinderen.
goedkoop is het ook want je hebt alleen 4 cups bloem(1 cup is ongeveer 250ml), 1el gluten en 1 el zout nodig.  water voeg je net zo lang toe tot het deeg van de randen van je kom af komt. de uitleg van hoe je het precies maakt staat onder bovenstaande link.
nog even ter verduidelijking... 400 graden waar de man uit het filmpje het over heeft is in nederland 200 graden en 350 is in nederland 180 graden.
ik raad het iedereen aan om te maken. ook voor mensen die nog nooit brood gebakken hebben is het goed te doen. succes ermee!

10 opmerkingen:

  1. mmmmm klinkt erg lekker e ziet er nog lekkerder uit........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben een echte nitwit als het op bakken aankomt, maar dit lijkt me wel te doen. Het ziet er in ieder geval heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit ,wanneer ik tijd er voor kan maken ga ik het proberen .

    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm, dit ziet er lekker uit! Misschien morgen meteen maar eens proberen als ik toch brood ga bakken...

    Fijn weekend! Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ze zien er heerlijk uit.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga het zéker proberen. Dankjewel voor de tip. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heej, dit recept ga ik maken als mijn nieuwe keuken geïnstalleerd is!Thanx!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat zal dat lekker zijn geweest!!

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er ook heel echt uit zeg. Bedankt voor de tip! Dat lijkt me echt leuk om in de meivakantie met de kinderen te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieke, wat een ontzettend handige link. Het ziet er zo simpel uit wat die man doet. Ik heb een grote pan tomatensoep gemaakt vandaag en het deeg voor de stokbroden zit in de kom voor de eerste rijs. Ik hoop dat ze net zo mooi worden als die van jou!
    Ik doe eigenlijk nooit wat met You Tube, eigenlijk jammer als ik dit filmpje zie.
    Heel erg bedankt voor dit goede idee.

    BeantwoordenVerwijderen